Cudowne właściwości BURAKA



Burak to bardzo popularne warzywo, 
które przeżywa prawdziwy renesans. 
Jego walory zdrowotne w pełni to uzasadniają. 
Powinien gościć na naszych stołach jak najczęściej.







Ten skład chemiczny buraka ma bardzo duże 
znaczenie w zwalczaniu nowotworów. 

Czerwony kolor buraków pochodzi od antocyjanu, 
działającego leczniczo na nowotwory złośliwe.


Od 1950 roku, Ferenczi zaobserwował efekt hamującego wpływu buraka na proces nowotworowy.  Ta obserwacja została potem wielokrotnie potwierdzona przez wielu naukowców i lekarzy. 

Burak ma wysoką zawartość betacjanów (odmiana flawonoidów). To one maja wpływ na wiele efektów terapeutycznych. Betacjany mają duże znaczenie dla wszystkich podstawowych funkcji biologicznych i fizjologicznych. Biorą one udział, jako nośnik wodoru, w procesach utleniania w komórkach, a tym samym przyśpieszają oddychanie komórkowe. Zapobiegają niszczeniu witaminy C przez tlen i dlatego są naturalnymi antyoksydantami.

Flawonoidy znacznie zmniejszają toksyczne działanie antybiotyków, bakterii, toksyn, pomagają w procesach chelatacyjnych. Działają bakteriobójczo i przeciwnowotworowo. Aby osiągnąć pożądany efekt przeciwnowotworowy, pacjent musi wypić codziennie sok z 1 kilograma świeżych buraków. Jest to 700-750 ml świeżego soku. Ten sok podzielony na trzy porcje należy pić przed jedzeniem. Aby wywołać pożądany skutek należy pić sok z buraka stale przez 2-3 miesiące w roku.




Oprócz profilaktyki i leczenia uzupełniającego raka burak służy do detoksykacji i zwalczania infekcji. Bardzo dobre wyniki uzyskuje się po długiej choroby w celu wzmocnienia. Pacjent szybko dostrzega dobre działanie picia soku. Także w przypadku chorych na raka, którzy przebyli radioterapię i leczenie cytostatyczne, następuje szybka poprawa.


Burak stymuluje dobry nastrój

Burak zawiera bardzo dużo kwasu foliowego. Zatem jeżeli jesteś zmęczony, miewasz stany niepokoju i lęku, cierpisz na bezsenność, brak ci poczucia radości życia, jesteś roztargniony i masz kłopoty z pamięcią, a do tego zaburzenia w trawieniu - być może w twoim organizmie brakuje kwasu foliowego. Kwas foliowy jest witaminą z grupy B. Jest ważny w produkcji naszych “hormonów szczęścia”. Tymczasem trudno znaleźć człowieka, w którego organizmie znajdowałaby się wystarczająca jego ilość. Z udziałem kwasu foliowego powstają substancje neurostymulujące - serotonina i noradrenalina. Serotonina działa kojąco i uspokajająco, zapewnia też zdrowy sen. Natomiast noradrenalina uszczęśliwia. Jest odpowiedzialna za aktywność i dynamikę w ciągu dnia. Jeśli zabraknie noradrenaliny, ludzki organizm wydziela głównie adrenalinę - cielesny stymulator i hormon stresu. Noradrenalinę natomiast można nazwać hormonem optymizmu.


Burak źródłem zdrowia

Burak jest bogatym źródłem kwasu foliowego, porcja tego warzywa (100g) pokrywa np. około 20% dziennej, zalecanej normy spożycia dla kobiet między 19-60 rokiem życia. Należy podkreślić, że wśród schorzeń, za których występowanie obarcza się niedobór folianów w diecie wymienić można niedokrwistość megaloblastyczną i zwiększoną podatność komórek na transformacje nowotworowe. Niedobory folianów stwierdza się u kobiet w ciąży, alkoholików, osób w wieku podeszłym, a także młodzieży w wieku dojrzewania. Burak właśnie, został uznany przez medycynę naturalną za godny polecenia środek krwiotwórczy, zapobiegający anemii i wspomagający leczenie białaczki.




Roślina ta ponadto należy do warzyw pobudzających apetyt, jest odświeżająca i lekkostrawna. Poza folianami, na tle innych produktów roślinnych w polskim jadłospisie, burak charakteryzuje się wysoką zawartością składników mineralnych alkalizujących (sód, żelazo, wapń, magnez, potas). Jego przetwory mogą przywracać równowagę kwasowo-zasadową po zakwaszającym działaniu produktów mięsnych i zbożowych w diecie. W medycynie naturalnej jest stosowany w leczeniu nerwicy, grypy, gruźlicy, niektórych nowotworów, przeciw zapaleniu nerwów i wątroby oraz przy niedoborach składników mineralnych. Ćwikła (utarty gotowany burak z chrzanem i kminkiem) poprawia pracę wątroby, odkwasza i ułatwia trawienie. Dzięki wysokiej zawartości potasu i magnezu jest skuteczny w leczeniu nadciśnienia i chorób układu krążenia. 


Burak zrobi z Ciebie supermena

Badania przeprowadzone przez angielskich naukowców z Uniwersytetu w Exeter na niewielkiej grupie ochotników pozwoliły stwierdzić, że zawarty w burakach azotan obniża wchłanianie tlenu podczas wysiłku fizycznego. Dzięki temu sprawia, że wolniej się męczymy. Badania polegały na przeprowadzeniu testów wytrzymałościowych (m.in. na rowerze treningowym) wśród 8 mężczyzn, którym wcześniej przez 6 kolejnych dni podawano 500 ml soku z buraków ćwikłowych. Następnie tym samym osobom przez 6 dni podawano placebo (którym był lekki środek nasercowy) i ponownie przeprowadzono testy wytrzymałościowe. Okazało się, że po spożywaniu soku z buraka grupa ta uzyskała średnio lepsze wyniki niż kiedy przyjmowała placebo. Udało im się utrzymać trening przez 1,5 minuty dłużej niż kiedy pili placebo (czyli średnio 11,25 minuty, zamiast niecałych 10). Naukowcy jeszcze nie są pewni, na czym polega dodatni mechanizm działania azotanu zawartego w burakach. Przypuszczają, że po spożyciu może on się przekształcać w tlenek azotu, który z kolei zmniejsza ilość spalanego podczas ćwiczeń tlenu.

Już we wcześniejszych badaniach stwierdzono dodatni wpływ buraków ćwikłowych na obniżenie ciśnienia krwi. Gdyby ostatnie odkrycie potwierdziło się, można by wykorzystać cudowne właściwości buraka w leczeniu problemów sercowo-naczyniowych, schorzeń układu oddechowego i trawiennego, jak również pomóc sportowcom poprawić wytrzymałość fizyczną.


Ile soku w soku ?

W sklepie soki kuszą efektownym opakowaniem i obiecującą nazwą. W domu zaś przekonujesz się, że zamiast soku kupiłaś napój z namiastką owoców. Zamiast kupować gotowe soki - użyj sokowirówki i ekologicznych warzyw !



Przykładowa wyciskarka wolnoobrotowa (średnio 75 obrotach/min.) – wyciska sok „na zimno” czyli bez nagrzewania i napowietrzania. Te dwa zjawiska, występujące w sokowirówkach, niszczą składniki odżywcze zawarte w wyciskanych owocach i warzywach, które są niezwykle wrażliwe na utlenianie i wzrost temperatury.





Buraczkowa Kuracja Oczyszczająca

Pragnący długowieczności od wieków spożywali buraki. Afrodyta, grecka bogini miłości, burakom zawdzięczała swą urodę. Już 2.000 lat p.n.e. w Babilonie i Mykenach stosowano liście buraków jako ziele lecznicze. 1.000 lat p.n.e. na Sycylii użytkowano buraki białe i czerwone. Buraki ćwikłowe wywodzą się od występujących do dziś w krajach śródziemnomorskich i na atlantyckich brzegach Europy buraków dzikich. Zostały wyhodowane w średniowieczu. Uprawiane są w średnich szerokościach geograficznych, w ok. 40 odmianach, tworzą wiele form różniących się kształtem i intensywnością barwy.


Jabłka i buraki należą do najlepszych, 
naturalnych środków czyszczących 
w królestwie owoców i warzyw.

Picie surowego soku z buraków jest wskazane dla wszystkich, bowiem ma on właściwości oczyszczające krew i pomagające w wydalaniu kwasu moczowego z organizmu. Pobudza też krążenie i bardzo pomaga przy złej przemianie materii. Sok z buraczka lepiej jest pić w rozcieńczeniu, z dodatkiem soku marchewkowego, jabłkowego i cytrynowego. Oczywiście wyciskanego w domu.

Sok z buraka wspaniale wspomaga oczyszczać trakt jelitowy, wątrobę, nerki i krew. Dlatego lubię rano pić sok buraczkowy, gdyż oprócz właściwości czyszczących, sok buraczkowy poprawia krążenie krwi i wzmacnia serce.




Tutaj jest przykładowe zrobienie jednego zestawu soku zawierającego buraka. 
Jeśli nie posiadasz wyciskarki takiej jak wyżej możesz go zrobić w zwykłej sokowirówce. 
Owszem w trakcie robienia nastąpi pewna strata witamin i minerałów. 
Mechaniczne sokowirówki nie wyrabiają soku kompletnego ze względu 
na wspomniane utlenianie i wzrost temperatury.





Co np. można zrobić z buraków?  
Najzdrowsze przepisy.


1. Buraczkowy, podstawowy zestaw:


3 x 

3 ząbki 2 x 
                    

Ten zestaw dzieli się na 3 dni. Buraczkowy sok może być przechowywany w lodówce 2-3 dni. Jeżeli chcemy dodać jakis inny sok, np. jabłkowy, czy marchewkowy, dodajemy świeżo wyciśnięty. Na jeden raz wypijam ok. 1/2 takiej małej literatki. Resztę przelewamy do słoika i wkładamy do lodówki.


2. Kwas buraczany

2 kg buraków obrać ze skórki, umyć i pokroić w plastry lub kostkę. Włożyć do kamiennego lub emaliowanego garnka czy szklanego słoja. 6-8 ząbków czosnku, liść laurowy.

 

Zalać 2 litry ciepłej przegotowanej solanki (na 1 litr wody 2 łyżki soli kamiennej). Dodać 5 dkg. skórki razowego chleba. Przykryć płótnem lub gazą i zawiązać. Trzymać w cieple. Po 5-7 dniach zlać do butelek i trzymać w chłodzie. Pić między posiłkami po 0,5 –1 szklanki kwasu. Z kiszonych buraków z zakwasu można zrobić sałatkę.





3. Burak w mieszance soków

Świetne uzupełnienie stanowi sok z buraków połączony w następującej kombinacji:


                
             1 jabłko                                                                                    1 burak       
                 
                                                  
              1 cytryna                                                                                   5 marchwi



(proporcja dla 1-2 osób)






Co ma wspólnego terapia BEMER 
z mikrokrążeniem krwi, 
oraz znaczną poprawą SNU które są podstawą zdrowia?

Złoto fizyczne dla KAŻDEGO. 1 gram na początek GRATIS.